Als freelance notulist krijg ik vaak de vraag hoe het inhuren van een externe notulist in zijn werk gaat. Dit is heel eenvoudig. In dit artikel leg ik de werkwijze van de notuleerservice van Spot Secretariaat stapsgewijs uit.

  1. Je geeft jouw wensen aan mij door via telefoon, mail of het contactformulier op de website.
  2. Nadat de afspraken zijn vastgelegd, ga ik voor je aan de slag.
  3. Ik vraag vooraf de stukken die van belang zijn op: in ieder geval de agenda en notulen van de vorige vergadering (indien aanwezig).
  4. Ik schuif aan bij de vergadering op locatie en maak aantekeningen op mijn laptop.
  5. De notulen werk ik in mijn thuiskantoor uit.
  6. Vervolgens controleer ik de notulen op tekstueel gebied.
  7. Ten slotte ontvang je de notulen binnen de afgesproken termijn in jouw mailbox.

De notulen worden in de meeste gevallen binnen 5 werkdagen na de vergadering aangeleverd. Vaak ontvang je ze dus nog in dezelfde week!

 Heb je hierover nog vragen? Neem gerust contact met mij op.